L'Ajuntament presenta el pla estratègic de turisme per a la ciutat | La Vall d'uixo

Divendres, Març 10, 2017 - 11:45
L'Ajuntament presenta el pla estratègic de turisme per a la ciutat
Aquest document estableix un punt de partida per a definir una metodologia de treball consensuada, participativa i dinàmica

L'Ajuntament de la Vall d'Uixó ha presentat el pla estratègic de turisme per a la ciutat, en el qual s'analitza el potencial dels recursos locals per a definir estratègies viables que permeten la seua posada en valor, afavorisquen el desenvolupament integral, ordenat i sostenible del municipi, milloren la qualitat de vida dels vallers i valleres i protegisquen les seus senyes d'identitat.

L'alcaldessa, Tania Baños; el regidor de Turisme i segon tinent d'alcalde, Jordi Julià; el responsable d'Estratègia de l'Agència Valenciana de Turisme, Josep Gisbert, i el diputat provincial de Turisme, Andrés Martínez, van participar en aquest acte, en el qual va quedar palés que el repte és que els turistes que arriben a les Coves de Sant Josep visiten la resta de la ciutat perquè repercutisca en el comerç i en la restauració local.

Julià ha destacat la importància de “tindre un document que ens diga de la situació de la qual partim i cap a on anem”, ja que aquest full de ruta planteja accions com “posar en valor els nombrosos recursos de patrimoni històric que té la nostra ciutat i que fins ara no hem explotat” o “realitzar un treball transversal entre regidories perquè la Vall d'Uixó siga atractiva per si mateixa, sense explicar les Coves de Sant Josep”.

Baños ha afirmat que “quan s'inverteixen diners públics en un projecte cal avaluar-ho posteriorment i en el cas del turisme els nombres ens avalen”. En aquest sentit, ha recordat que en 2016 “van entrar en les Coves de Sant Josep 50.000 persones més que en 2015, superant els 205.000 visitants en un any”.

Aquest pla estratègic és un punt de partida per a definir una metodologia de treball consensuada, participativa i dinàmica que permeta optimitzar els recursos patrimonials, econòmics i humans disponibles en la ciutat. Per açò, es comptarà amb els agents socials i econòmics del municipi per a implantar la primera fase en un termini de dos anys.

El model turístic potencial que es planteja a 10 anys ha d'atendre a una demanda d'excursionisme procedents de destinacions de sol i platja, excursionisme familiar de proximitat, comptant amb l'empresariat local i agents vinculats al turisme, inversors i administracions supralocals com l'Agència Valenciana de Turisme o el Patronat de Turisme de Castelló. Entre els productes a potenciar està el turisme patrimonial, turisme al mig natural, turisme esportiu, turisme d'esdeveniments i turisme de serveis (gastronomia).

El responsable d'Estratègia de l'Agència Valenciana de Turisme ha assenyalat que la Vall d'Uixó “té un gran potencial, perquè és porta d'entrada a la Serra Espadà i punt de connexió amb la costa”. A través d'aquest pla estratègic “podem reduir la incertesa del futur, amb treball, constància i planificació, perquè la Vall d'Uixó ha de jugar un paper fonamental a nivell turístic a la Comunitat Valenciana”.

Per la seua banda, el diputat provincial de Turisme ha apuntat la necessitat “de cercar fórmules perquè els turistes es deixen més diners en la ciutat i desestacionalitzar el turisme”. A més ha remarcat que el sector turístic suposa el 12% del PIB de la província de Castelló.

Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 
 

Site developed with Drupal